Zapowiedź - TimeShift
SS-NG #33 wakacje 2005
20






Marek "Markinson" Napierała
PRODUCENT: Saber Interactive  WYDAWCA: Atari/Infogrames  GATUNEK: FPS  WWW
    Nieraz, gdy zrobiłeś coś naprawdę głupiego z całych sił żałowałeś, że nie możesz choć trochę cofnąć czasu, no nie? Cóż… Teraz już możesz.
  CZYTAJ DZIECIOM SECRETA 10 MINUT DZIENNIE, CODZIENNIE


Cechą wspólną dzisiejszych strzelanin z widoku pierwszej osoby jest to, iż są one grami akcji, w których brniesz do przodu posyłając zarazem w zaświaty swoich przeciwników i wszystko to obserwujesz z oczu bohatera. Ostatnio gatunek strzelanin wzbogacono o elementy nowego typu, takie jak: gra drużynowa, pojazdy, składy taktyczne oraz inne rzeczy, które odsunęły dzisiejsze gry FPP od ich poprzedników z dawnych lat, z jednym kolesiem walczącym przeciwko całemu światu.



Jednak o dziwo światło dzienne ujrzy niedługo strzelanina starego typu. TimeShift, którego producentem jest Saber Interactive, a wydawcą Atari, będzie „oldskulową” strzelanką ale za to w futurystycznych klimatach science – fiction. Wyposażony zostaniesz w arsenał potężnych broni oraz specjalny kombinezon, czyniący cię odpornym na jakiekolwiek zmiany zachodzące z biegiem czasu. Któż by takiego nie chciał, prawda? Ale to nie wszystko jeśli chodzi o czas. Za pomocą tego „ubranka” będziesz mógł również zmienić jego bieg.



  ORYGINALNYCH PIXELI NIE KUPISZ W ŻADNYM SKLEPIE


Scenerią wydarzeń będzie wrogi świat, w którym musisz walczyć z tajemniczym wrogiem dowodzącym swą własną armią. O ile do tego momentu brzmi to dość banalnie, o tyle kolejny wymysł twórców jest, mówiąc delikatnie, niecodzienny. Niecodziennie bowiem możesz cofnąć, spauzować lub spowolnić upływ czasu… Dziennikarze, którzy widzieli niniejszą grę w akcji, mówią, iż jest to małe zagranie pod publikę. Cała heca opiera się na tym, że podczas gry kończąc jedną z bitew będziesz mógł cofnąć czas i ponownie posłać do piachu ostatniego z żołnierzy wroga (jeśli w ogóle będziesz zainteresowany tego typu zabawą).
Na samym manipulowaniu czasem gra jednak się nie kończy. Znajdziemy w niej dziesięć rodzajów uzbrojenia, które dodatkowo posiada alternatywny tryb strzału.



Wartym zaznaczenia jest fakt, iż cofanie się w przeszłość nie będzie w pełni oddziaływać na broń oraz stan zdrowia. Dla przykładu jeśli trafi cię zabłąkana kula, po twoim triku czasowym, cofniesz się o kilkanaście sekund w przeszłość ale z tymi samymi obrażeniami. Będziesz mógł oddziaływać tylko na wrogów oraz na otoczenie. Ponadto jak wspomniałem zaistnieje możliwość spowolnienia czasu niczym Bullet Time w Max Payne, oraz nawet możliwość zatrzymania go aby móc uciec przeciwnikowi zanim ten wyśle cię do krainy wiecznych fragów.
Obie te taktyki wydają się być równie użyteczne w walkach na bliskim dystansie wymagających także działania pod przykrywką. Przykładem tego może być poziom rozgrywany w bazie wojskowej, gdzie żołnierze strzelają zza barykad. Przydadzą się również w walkach na dalekich dystansach – na przykład na zewnątrz kompleksu, gdzie na dachu czyhali będą snajperzy.



Niecodzienne zdolności bohatera okażą się również pomocne przy rozpraszaniu uwagi przeciwnika, jak w sytuacji gdy przy wieżyczkach strażniczych rozmieszczono miny przeciwpiechotne. Oczywiście miny natychmiast przykuły całkowicie uwagę strażników, którzy zaczęli szukać celu. Dzięki spowolnieniu czasu bohater, może przedostać się niezauważony przez strażników do obozu.



  SZANUJ SECRETA SWEGO JAK SIEBIE SAMEGO


W grze znajdą się również łamigłówki. Autorzy obiecują, iż dołożą starań aby nie były one frustrujące dla gracza. Zagadki te, będzie cechować wiele sposobów na ich rozwiązanie. Gdy wróg wysadzi most, w celu zablokowania twoich postępów możesz podjąć się trudnego zadania cofnięcia czasu oraz zlikwidowania strażników niosących bombę. Możesz również spowolnić czas i spróbować przeskoczyć przez owy most w trakcie wybuchu. Kolejnym rozwiązaniem tej sytuacji będzie całkowite zatrzymanie gry i przemknięcie wśród płomieni. Takie posunięcie ze strony autorów stwarza wrażenie nieliniowości.
Autorzy zapowiadają ograniczenie możliwości manipulacji czasem tak aby mieć pewność, że gracz nie przejdzie całej gry w „zwolnionym tempie”. Zadbają jednak o to, aby cofnięcie czasu było możliwe zawsze gdy gracz będzie tego naprawdę potrzebował, oraz żeby miał trochę „ekstra” na poeksperymentowanie.



Jeśli chodzi o trym dla wielu graczy nie wiadomo na razie nic poza tym, iż jest on planowany. W trybie dla pojedynczego gracza ma znaleźć się jedenaście misji do rozegrania na trzydziestu czterech poziomach. Gra ma ukazać się jeszcze w tym roku.
Zapowiedź - TimeShift
SS-NG #33 wakacje 2005
20